torsdag 22 mars 2018

Moodboard sovrum


Vi är ännu mitt i renoveringen av sonens sovrum, men i min hjärna snurrar redan tankarna runt vårt sovrum.

Det kommer att bli mycket jobb, nytt golv, renovering av papptak och delvis nytt väggmaterial. Väggar, tak, element, lister och garderobsdörrar ska målas, slutligen ska gardinskenor upp i taket.


På golvet ska det läggas en mattlaserad ekparkett, tre väggar, lister och garderobsdörrar ska målas vita och bakom sänggaveln vill vi ha en fondvägg i avvikande kontrast färg. Det tuffa är att komma överens om vilken typ av parkett som ska läggas samt färg och nyans på fondväggen. Det lutar åt färgen längst till höger :-)

Vi ska fortfarande ha kvar vår rullgardin av mörkläggningstyg. För att ta bort den där irriterande ljusglipan mellan väggen och rullgardinen, sätter vi upp veckbandslängder av ljust grå mörkläggningsgardin. Mellan mörkläggningsgardinerna ska en skir vit gardin täcka hela fönstret. Gardinerna har jag redan beställt :o


Möblerna ska vi också ha kvar, men det finns risk att några möbler måste målas. Jag vill inte ha för många olika träslag i sovrummet. Nu när sovrummet äntligen ska göras om, vill jag ha ett sovrum som inger lugn och ro.

Dags att ta ett starkt grepp om penseln.
Ha en härlig fortsättning på resten av  veckan.

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Alltid roligt att planera och fundera över färger m.m. Ska bli roligt att följa.Kram Pia