onsdag 2 maj 2018

En vecka före


Jag är tidig i år!
Jag har satt ut en del av krukorna en vecka före normalt. Normalt för mig är att sätta ut allt under Kristi Himmelfärdshelgen. Men det var liksom nu jag hann med att plocka bland krukor, jord och plantera om det som behövdes.


Jag vet att det är väl tidigt för både pelargoner och änglatrumpet, men det brukar inte bli frost ända in till huset. Skulle vädergudarna vilja oss illa är jag redo med fiberduk, om det nu skulle bli frost ända inne vid husväggen.

Eftersom jag måste börja tömma växthuset på övervintrare, kommer ytterligare några krukor att få flytta ut senare under veckan. De ska få mellanlanda uppe på altanen i skydd för solens brännande strålar.


I kväll är det premiär!
Premiär för årets första nässelsoppa, det är ju så himla gott, nyttigt och enkelt dessutom. Flera olika recept finns på Bak- och matbloggen, använd sökfältet och sök på ”nässlor”.

Men först Plocka nässlor.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: