måndag 12 februari 2018

Tung samling


En del samlar på upplevelser, en del samlar på frimärken, jag samlar på porslin :o

I vår matsal står ett gammalt, stort bufféskåp. Som ni säkert förstår slukar det en hel del av den tunga samlingen.


Tur är väl det ;-)


Min favorit, alla dagar i veckan är Stig Lindbergs LA Colorado som han designade på 50-talet för Gustavsberg. Kunde jag få tag i fler delar, skulle jag gladeligen kasta mig över dem. Men problemet är det limefärgade porslinet, jättesvårt att få tag i.


Gulligt blommiga Sanssoucci från Rosenthal, är ett arv från makens mormor. Ljuvliga sommartallrikar.


Sen har vi den ännu blommigare Maria, också från Rosenthal, som är ett arv från min mormor.


Maria är, mer eller mindre, en komplett servis för både mat och kaffe. Tyvärr i en blomserie som inte verkar finnas längre och således kan de saknade delarna inte längre kompletteras om de inte dyker upp på återbruksmarknaden.

Jodå, vi använder vårt porslin, men det här porslinet är idel handdisk. Med andra ord används det inte daligen.

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

Inga kommentarer: