måndag 13 november 2017

Vitt och Glitter


Så har ytterligare en helg flugit iväg och vilken helg sen!
Trevligt sällskap och ett härligt väder. Både god mat, sovmorgnar, stadsluft, shopping, fönstershopping och trädgårdsarbete. Kan ju inte bli bättre!


Hos blomsterhandlaren kostade jag på mig den här säsongens första vita hyacinter. Vita främst för att jag älskar de traditionella advents- och julblommorna i vitt men också för att de vita finns svagdoftande.
Vita hyacinter, lite vaxat papper och några nötter. Voila! en vänta-på –advent-blomma.


Hos samma blomsterhandlare hittade jag även de sötaste små, silvriga och glittriga ekollon. Perfekt för en gran dekorerad i vitt och silver ;-)

Jag har även hunnit förälska mig i en dammvippa :o 
Men den hittade jag inte hos blomsterhandlaren, utan i Karlskrona lampans byggnadsvårdsbutik. Bortsett från att butiken var en av de trevligaste jag varit inne i på bra länge, kräver den minst ett återbesök. Då ska jag minsann köpa dammvippan och dessutom ta med en av våra vackraste fotogenlampor för renovering.

Efter en rejält kall morgon med ordentlig frost fick vi återigen en underbar dag med härlig vinterkänsla.
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan <3

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Åh så söta ekollon. Kraaam Pia

Meta sa...

Det går fort nu fattar liksom inte att det är mitten av nov. och jag har nyss flyttat hem från kolonin. Vi var där i helgen och snickrade inte alls som om det skulle vara några veckor till Advent inte. Förstår att du föll för ekollonen de är ju så söta. Hyacinter har jag inte ens tänkt på än Hinner visst inte med i svängarna.
Ha nu en bra vecka
Kram Meta