fredag 3 november 2017

Duka med blått


Till skillnad mot en helt vanlig dag, preppar jag idag för fem ;-)

Både son, dotter och hennes pojkvän är hemma i helgen :-)
Bästa om ni frågar mig!


 Umgås, spela sällskapsspel, äta god mat och dryck :-)

Den här helgen går det som står på bordet i blått med hjälp av Rörstrands Ostindia, latmasken slår gärna till och tar det som går att diska i maskin ;-)

Vinglasen är ur Orrefors Difference serien (min favorit), vattenglasen Eva Solo och besticken från Hardanger.
Värmeljuslyktorna är lite olika från både Orrefors och Kosta.


I kväll tänder maken grillen, det blir hemslagen bea, någon sorts potatis och sallad.

I morgon preppar vi för nio istället, då dyker makens syrra med familj upp efter fackeltåget. Då tror jag baske mig att jag kostar på mig en linneduk och lite blommor på bordet också ;-)


Med en dagens från bufféskåpet checkar jag ut för idag, här ska nämligen fixas dessertkomponenter på löpande band. Kan inte avslöja i förhand vad det blir ;-)

Ha en underbar fredag och en bra helg. <3

3 kommentarer:

Meta sa...

Önskar dig en trevlig helg då
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Låter ju som den bästa av helger!
Kramis från Titti

Villa Ryttarängen sa...

Vad härligt det låter. Ja linneduk blir bra... Kraaam Pia