tisdag 10 oktober 2017

Höstluft


Nu har den tiden kommit, tiden som bjuder på mörka morgnar och allt mörkare eftermiddagar. 
Inte konstigt att det varje höst tillkommer minst en lampa i Villa Davidsson :o

Förra hösten hittade ju den hett efterlängtade Jielde-lampan hit. 
Den här hösten satsar jag mer på stämningsljus, både levande och batterivarianten. Men vem vet, det kanske blir nån lampa också ;-)


I dag har vi återigen haft en helt underbar höstdag med hög, klar och kall höstluft :-)
Våra hantverkare har utnyttjat det vackra vädret och med lite tur kanske de blir klara den här veckan :-)

Ta tillvara på tiden och ha en fin fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Ja det går åt mycket värmeljus och andra ljus här den sista tiden på kolonin. Lampor känns inte så viktigt här i lilla huset, Där värmer jag upp med ljus och en liten fläkt liksom men det kommer nog en tid när jag springer benen av mig för att hitta det jag vill ha. Fast det finns en del i gömmorna som jag hittat utifall liksom.
Ha det gott och njut alla de tillfällen som ges av sol och lite varmare dagar.
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Lampor har jag i massor men inga som lyser, ja men så fattas det en kontakt, en sladd...japp så det är "mörkt" här på Boråkra :)
Jieldelampan är såååå snygg!
Kram från Titti