måndag 31 juli 2017

Linne, linne och åter linne


Eftersom tvättmaskinen ändå går i ett passade jag på att bädda rent i helgen. Den här gången föll valet på naturfärgade linnelakan. Hur skönt är inte det på en skala?


Nu har jag inte blåst på med Himlas helt ljuvliga lakan, utan har valt ekonomivarianten från Ikea. Visserligen är Ikeas lite "vassare" och måste tvättas bra många fler gånger innan de får den där underbara mjukheten. 
Jag lovar att prisskillnaden motiverar ;-)
De ljuvliga JDL-kuddarna fick också ta plats i sängen, de är ju till för att njutas av.


Passade även på att tvätta fönster och sätta upp nya gardiner, eller nya och nya. Dottern och jag har bytt lite fram och tillbaka och de här hamnade hos oss och något annat hos henne ;-)
Naturfärgat linne från Åhlens sortiment, jag tvättar dem och hänger dem fuktiga för den där rätta skrynkligheten.

Så var första arbetsdagen efter semestern avklarad. Phuii!
Nu är det bara att hänga i fram till jul innan nästa ledighet :o

Ha en härlig fortsättning på resten av veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Jag har aldrig sovit på linnelakan men blir bra sugen på att testa. Fina gardiner. Kraaaam Pia