måndag 26 juni 2017

På sängbordet just nu


Jag lovade mig själv att inte välja någon bok att läsa förrän första semesterdagen, men jag kunde inte låta bli.
I helgen var Markus Westerberg på golfklubben och sålde sin bok, Golfarens sjätte sinne, signerad.
Boken riktar sig till den som vill lära sig mer om golf, sig själv och golfslagets psykologi. Boken bygger på vetenskap, men Markus kopplar den lättsamt till personliga erfarenheter.
Markus har kandidatexamen i psykologi, utbildad PGA-tränare har erfarenhet av 15 år som tourspelare, 10 år som golftränare och coach världen över.
Boken skulle kunna kallas ”En studie i mental golfteknik”. Här ges tips om hur man blir en bättre och gladare golfare. Boken är underhållande skriven och Markus tankar är lätta att ta till sig. Den innehåller flera praktiska övningar och är rikt illustrerad med både foton och teckningar.
Jag kommer garanterat att njuta mer av min golf efter att jag läst Golfarens Sjätte Sinne. Kanske till och med sänka mitt handikapp ;-)


Dagens halvstormiga och omväxlande väder har satt sina spår i trädgården och i mitt huvud. Det får bli ett kort träningspass och tidigt sänggående.

Nedräkningen fortsätter, 3 dagar kvar att jobba sen semester.
Ha en härlig fortsättning på resten av veckan.

Inga kommentarer: