torsdag 6 april 2017

Vårjackan


Efter mycket letande hittade jag till slut en vårjacka, som vanligt på nätet ;-)


Jag gick helt och hållet på det praktiska, så det fick bli en vattentät, funktionell softshellparkas med lätt stretch som ger rörelsefrihet, med bra passform och skön komfort. Tyget är i grunden svart och har ett subtilt ton i ton-tryck. Den har en mjuk borstad insida och alla sömmar är tejpade. 
Det är en fast luva med dragsko och stoppers. Två praktiska sidfickor med dragkedja. 
Sprund bak och givetvis med reflexer lite här och där.

Jag köpte min på Ellos och du hittar den HÄR.


Hå, hå, ja, ja! Redan torsdag och i morgon är veckans sista arbetsdag. 

I morgon får vi också en kran i köket :o 
Japp vi har varit utan sen i går! Men som sagt i morgon är allt som vanligt igen och det går att både diska och ta vatten till matlagning i köket och inte från lilltoan.

Men nu ska jag bestämt hämta ett glas vatten och slänga i ett par treo! Nu ska huvudvärken väck!

Ha en härlig torsdag och en bra start på fredagen. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Jättefin och praktisk parkas. Vad jobbigt att vara utan vattenkran men det löser sig ju. Jag har problem med att klicka på vissa bloggar blir omkopplad till något konstigt så jag försöker hitta problemet. Irriterande. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ohh snygg! Ellos är en guldgruva med både inredning och kläder...
Jag behöver också en skön vårjacka, tack för tipset!
Ha nu en mysig lördag :)
Kram Titti