söndag 26 mars 2017

Vårsådd


Jag kunde inte hålla mig längre :o

Lådorna såg så fina ut, fulla med ny jord. Det fick minsann bli en första vårsådd idag.

Fem sorters sallad, spenat och salladslök. I lådan med de nyplanterade jordärtskockorna sådde jag även en omgång dill.

Den bakre lådan till vänster ska husera potatis, den bakre högra lådan innehåller de nyplanterade jordärtskockorna.
Den främre vänstra lådan, som dessutom är täckt, innehåller sallad. Den främre högra innehåller än så länge bara lite salladslök, men ska få husera lite mer när det blir lite varmare. 

Ni som följt min blogg ett tag, kommer kanske i håg att större delen av trädgårdslandet innehåller sparris, det finns endast en liten, liten yta för bönodling :-)


Även i magnolialunden går det undan, hundtandsliljan som bara hade ett par blad upp förra helgen, ståtar redan med blomknoppar :-)


Det verkar som om resten av ramslöken också kommer, både under magnolin men också i trädgårdslandet. De kommer lite senare, men vad gör det :-)

Efter två helt underbara dagar i trädgården är det dags att ta ett tag med snabeldraken och även försöka få in lite bröd i ugnen.

Ha en underbar avslutning på helgen och en fin start på den nya veckan. Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Bra jobbat minsann. Vi var nere och krafsade runt lite men insåg att det var mycket jobb där bland pallkragarna. Vi avvaktar ett tag till. Ha en skön kväll. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Åh härligt! Du har minsann fått igång våren i pallkragarna :)
Hoppas vi får behålla det här vädret ett tag nu...
Kram Titti

A House With A View sa...

Åh vad härligt! Kul att ha börjat sådden :) Att odla jordärtskockor verkar spännande, jag inser att jag behöver lära mig massor, kan absolut ingenting om odling, suck. Men jag och maken har också fixat i trädgården i helgen, såååå underbart väder :) Och minsann har jag inte kommit mig för att fixa kring växthuset också, äntligen! Ser att du har stängsel kring odlingslådorna, jag funderar också på det till mina, iiiinte så kul om rådjuren äter upp allt...

Kramizar aka