söndag 19 februari 2017

Vårspaning i trädgården


Mulet, grått och råkallt. Men vad gör väl det, snön smälter så snällt ändå :-)
Efter en långpromenad som tog mer på krafterna än förväntat, var jag bara tvungen att spana efter vårtecken i vår egen trädgård.
Som väntat står snödropparna i blom, nästa överallt i trädgården.


De små lökarna sprider sig ju så enormt och jag är tacksam för det :-)


Däremot har den röda hasseln inte kommit så långt ännu. Men det finns massor av hanhängen och man kan redan ana honblommornas knoppar.


Där det inte växer snödroppar, växer det vintergäck. I dag ville de dock inte öppna upp sig och visa sitt inre och jag har full förståelse för det ;-)


Den här söndagen har, utöver långpromenaden, ägnats åt fortsatt kurering av våra envisa förkylningar, tvätt, städning och matlagning. Tycker det är så himla skönt att kunna förbereda den kommande veckans mat så att matlagningen inte tar fullt så lång tid när man kommer hem trött från en arbetsdag. Glöm inte bort att jag bjuder på lite matidéer i veckans matsedel HÄR.

Ta till vara på tiden och ha en skön söndagskväll och en bra start på den nya veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Det är ju bara såå härligt när man ser resultatet av att det blir lite varmare på termometern. Här är det åxå en del som dyker upp. Julrosorna har massor av knoppar är så glad för det. Första fikat i växthuset för i år idag njöt till hundra% även om det var lite ruggigt med dugg utanför.
Ha nu en bra vecka och krya på er
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Åhh så härliga bilder. jag kikar och kikar efter snödropparna men snart så. Kraaam Pia