onsdag 4 januari 2017

Urblåst och insnöad


Men jösses vilket väder det blev!
Rekordvärme under nyår och sen ett omslag som heter duga.
Inte nog med att det regnade på kalla vägar så det bildades iskanor, det började blåsa ordentlig I natt. Större delen av dagen har det sen snöat vertikalt, undrar bara var drivorna har tagit vägen :o 
Vi är ju bara i början av vintern, så vad annat är att vänta.

Sen kan jag ju inte låta bli att gilla snön, lite, lite i alla fall, det blir ju så mycket ljusare. Men tro för all del inte att jag håller på att omvandlas till någon vintermänniska, för det sker definitivt inte.


Charmen med gamla, dragiga hus blir ganska uppenbar när det blåser halv storm och är minusgrader :o 
I kväll blir det baske mig en rejäl balja te framför brasan.

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Jodå vi har nästan blåst bort vi med idag kändes i alla fall så när jag var och handlade tur jag hade dramaten att hålla mig i hihihi
Ljusen brinner här och jag myser inne bäst så.
Ha det gott i slutet av veckan och en korthelg
Kram Meta