onsdag 11 januari 2017

Olja på väggen


 Det är väl knappast en hemlighet att jag haft svårt att sätta upp våra tavlor på väggarna efter vår renovering :o
Jag vill ju inte göra hål i de vackra väggarna!

När svärföräldrarnas hus tömdes, hamnade större delen av deras tavlor hos oss, på hög. Den gångna helgen träffades maken och hans systrar för att fördela tavlorna. 


En tavla har i alla fall hängts upp här hemma, utan nytt hål i väggen ;-)
Mitt svart-vita examensprov plockades ner och en lika stor olja hamnade i dess ställe. De mörka färgerna gör sig bra på den ljusa väggen och den lätt kitschiga ramen gör helheten :-)

Var alla andra tavlor ska hamna, våra egna och de vi valde, det får framtiden utvisa.

All tranbärsjuice, citronvatten och äppelvinägervatten har i alla fall gjort nytta :-) I dag börjar jag känna mig som en människa igen!

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

Inga kommentarer: