söndag 22 januari 2017

Nytt hål i väggen


Ordningen är återställd och fjärilsmannen är åter på plats på väggen i matsalen, en annan vägg än tidigare.


Liten och älskad. Liten och nätt, på plats mellan två dörrar.
Fjärilsmannen är ett tredimensionellt konstverk av återvunnet material, en vinst i konstföreningens årslotteri för några år sedan.


Den här söndagen inleddes med sovmorgon, ett pass på gymmet och en sen frukost. Det har blivit lite tvättande och andra förberedelser för den kommande veckan.

Helgens bakande har fått mig att fundera på om jag inte måste byta upp min KitchenAid Artisan till en KitchenAid Professional. Den nuvarande är på tog för liten för mina nuvarande degar :o
Tror ni det finns någon marknad för en begagnad KitchenAid Artisan?

Ha en härlig avslutning på helgen och en bra start på den nya veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Förstår att du gillar Fjärillsmannen. Den är hur fin som helst.
Ja varför inte sälja är alltid bra tycker jag. Läg ut den med pris så får du se. Jag kan tänka mig att du får napp.
Ha det gott i veckan snart är det februari så fort det går.
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Fin fjärilsman och din morgon är imponerande! Gym direkt på morgonen...ja himmel så lat jag är!! Det har varit en skön men ack så dimmig söndag här i Karlskrona.
Kram från Titti