tisdag 10 januari 2017

Ny inspiration på köksväggen


Så här efter jul- och nyårshelgen blir jag alltid sugen på lättare mat, mer grönsaker och mindre sås. Därför låter jag kokböckerna i tallrikshyllan spegla den mat jag är sugen på.


Bröd behövs ju alltid, så Helene Johansson´s Bröd bok står alltid framme. 
Edin Dzemat´s senaste innehåller massor av spännande recept som bara måste testas. 
Någon av Karin Fransson´s böcker står alltid framme :-) 
Hannu Sarenström´s Sommarkalas och Tareq Taylor´s Mat som gör gott innehåller cokså massor av spännande recept som kommer att få inspirera vinterns och vårens mat.

I kväll har det rörts ihop en ny omgång ingefärsshot, det är väl hög tid att mota vinterbacillerna.
Ingefära, citron, tranbär och äppelcidervinäger gör väl gott för magen och blåsan?

Ha en fin fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

jag älskar kokböcker av alla de slag Idag fick jag en ny i brevlådan. Big Smile.. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Ja kokböcker gillas! Den den där shoten får jag nog testa, känner mig både trött och snuvig :)
Håll i hatten idag, storm väntas!
Kram från Titti