torsdag 5 januari 2017

Jag gav upp


Ett års kämpande med utväxt och råttfärgat hår är äntligen över.
Jag gav upp och insåg att jag inte känner igen mig med råttfärgad kort page ;-)
Nu är håret åter igen kortklippt, snaggad nacke och slingat överhår. Helt plötsligt känner jag igen min spegelbild och kan möta min egen blick med ett leende.
Visst krävs det en brottningsmatch med plattången varje morgon, men det får det vara värt ;-)


Eftersom förändringsvindarna ändå blåste, tog jag även tag i det där med glasögonen. Ingen lätt match med mina styrkor, det krävs glas med högsta brytningsindex och de fungerar i sin tur inte att montera i vilken båge som helst.


Skam den som ger sig! Efter sju sorger och åtta bedrövelser, med stor hjälp av Sveriges tålmodigaste optiker, hittade vi ett par bågar som passade mina glas och mitt ansikte. Bågarna är svensk design av Kuno Qvist, deras hemsida finns HÄR.
Nu ska jag bara vänja mig vid dem också ;-) Bara det där att hitta var man ska läsa från vilket avstånd.  


Efter en klar, kall natt och en isande morgon, blev det en riktigt fin vinterdag med sol från en klarblå himmel.
En stor kopp choklad får värmen att sprida sig i kroppen och jag är redo att förbereda lite fredagsmys den här torsdagen.

Ha en fin avslutning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Du passar jättebra i bågarna och den korta frisyren tycker jag. Man känner ju sig själv och vad man trivs i. Ha en skön trettondagsafton.Här är det så kallt och snöar för fullt. Kraam pia