måndag 12 december 2016

Laddad för Luciamorgon


Nöden har ingen lag, men nu är det ljus i kronan.

Som jag har jagat lykt- eller lampettljus, men utan ett besök på Liljeholmens ljusfabrik i Oskarshamn verkar det vara lögn att få tag i dem. Det fick med andra ord bli kronljus istället :o


Men nu vet jag ju vad som gäller nästa gång vi passerar Oskarshamn, utöver alla andra vackra ljus gäller det att hamstra ljus till Luciakronan :-)

Tredje advent har passerat och med Lucia kommer vi ytterligare ett steg närmare jul.

För våran del betyder Lucia att målandet är klart. 
Nu ska vi bara titta på när oljefärgen härdar ett par dagar ;-) Sen ska vi städa undan och ställa tillbaka våra möbler på sin rätta plats.


Ha en fin kväll och en underbar Luciamorgon. Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Laddar här med risgrynsgröt och skinkmacka till te. Kan inte bli bättre.
Lycka till med slutspurten av rusten
Kram meta

A House With A View sa...

Vilka stämningsfulla foton på ett nalkande Luciafirande! Och vilken härlig känsla att vara klar med all målning och få bära tillbaka möblerna igen :)

Lucia-kramiz aka

HWIT BLOGG sa...

Så fint! Jag köper nästan alla mina ljus hos dom...ja så var det redan Lucia, fin krona du har och tur att du hittade ljus som passade! Nu blir det kaffe och saffransbulle, som jag längtat :)
Kram från Titti