måndag 14 november 2016

Två små inköp


Jag skrev ju att vi aldrig har handlat så lite på Huseby. Men två saker fick följa med hem, benvärmare modell jättelånga och granar.


Tre laserskurna granar av plåt av sautdesign föll mig på läppen och fick som sagt följa med hem.  Julpynt utan att vara alltför juligt :-)

De är plåtrena och min tanke är att ha dem ute ett tag för de ska få lite rostig patina.


Eftersom matsalen är mitt i en re-make, är det en hel del saker som just nu får husera i vardagsrummet och hallen. Därav hamnade även granskogen i vardagsrummet.


Måndag och vi skriver den 14:e november, bara två veckor kvar till advent. 
Jodå, jag har plockat fram lite adventsprylar från kattvindarna. Längre än så har jag inte sträckt mig, men det kommer. Sakta men säkert och utan minsta lilla stress :-)

Nu är det dags att ta en stor kopp te i ett försök att värma den frusna kroppen.
Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Men så fina granar. Jag höll i några liknande i dag men inte av plåt i vår målarbutik. Dina är ju bra mycket finare. och rostiga det blir super bra.
Ha en fin och bra ruskvecka
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

verkligen fina och stilrena granar. vad fint du har det på skänken/skåpet. Jättefina studentbilder oxå. Kraaam pia