tisdag 8 november 2016

Just nu


Väggarna är fortfarande gula! Men snart ska det bli ändring på det :D 
Med gemensamma krafter har maken och jag tänkt oss en sobert grå matsal till jul.

Det ska blir så kul att sätt upp både advents- och julpynt samtidigt där inne :-)

Hur har jag tänkt då?

Gardinskenor i taket och vita, härligt skrynkliga, linnegardiner från tak till golv.

Bägge stora skåpen ska stå kvar, faktiskt där de står. Tråkigt! Ja jag vet, men det finns inga alternativ på grund av dörrar eller fönster.

Det höga ekskåpet, som innehåller våra glasserviser, har fått en ljusslinga innanför krönet. Så att i alla fall det hörnet blir lite ljusare.

På väggen bakom skåpet på bilden, har jag tänkt mig en samling olika speglar. Jag har tänkt att speglarna ska få ge ytterligare en dimension till rummet, återspegla trädgården som finns utanför fönstret mitt emot.
Jag har hittat en antik spegel med guldram, som jag hoppas finns kvar när vi är klara. De resterande har jag tänkt hitta på loppis eller i andra antikbodar.
På skåpet har jag tänkt samla ihop alla mina mässingsljusstakar, härligt att låta levande ljus reflekteras i speglar :-)

Den mörkgröna mattan under matbordet ska med tiden bytas ut mot en ljusare, men jag har inte hittat DEN MATTAN och det kan ta tid har jag förstått. STORA mattor i rätt prisklass växer inte på träd ;-)

 Jamen det var väl mina funderingar för kvällen. Ha en fin fortsättning på veckan.
Tjingeling

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Härliga funderingar cat. Grått är jag väldigt förtjust i just nu tycker att man kan ha så många accentfärger till det. Kursen har jag hittat på Rum&Miljö. Ha en fortsatt bra kväll. Kraaam pia

Meta sa...

Det är ju härligt att få färdigt till Jul. Av erfarenhet så brukar vi stå dagen innan och göra det sista alltid nåt som krånglar. Det låter fint alltihop en spegelväggen låter bra med alla ljusen framför.Så det blir spännande att se resultatet.
Ha nu en fin vecka med lite mer snö tror jag ni får.
Kram Meta