tisdag 1 november 2016

Höjd mysfaktor


Så har vi vänt blad igen :o
Jag måste erkänna att jag inte har landat i hösten ännu, känner mig faktiskt lite tagen på sängen av första november.
Jag skyller på en sen, sen semester och en lång underbar höst.

 

De flesta år brukar jag uppleva november som en mörk, tung månad. Men i år är ju november en adventsmånad och det finns ett ljus i slutet av tunneln ;-)

 

Istället för att gräma mig över mörkret, ser jag fram mot att plocka fram adventsljusstakar, stjärnor och annat mys som hör advent och julen till.
Advents- och julkänslan smyger sig på, redan nu tänder vi massor av ljus, värmer glögg och tänder en sprakande brasa för att jaga mörkret på flykt och höja mysfaktorn.

Ha en underbar fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Jo jag gillar novmber i år ska jag väl tillägga för det är inte alla år jag gjort det.Det känns inte riktigt som det är dags än liksom. Jodå massor av ljus är tända och håller på att städa ut allt damm från sommaren här hemma och blev lite full i skratt när jag tänkte att ta fram ljusslingorna inte än då kom jag fram till.
Ha det gott och njut värmen och glöggen från brasa och ljus.
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Ja du har verkligen rätta medicinen för detta höstmörker! Jag får lov att ta efter tror jag, känns lite dystert just nu...
Ha en fin onsdag!
Kram från Titti