fredag 30 september 2016

Som ny, eller gammal


 Att det där med förändring ska vara så svårt :o

Nu pratar vi inga stora saker, utan snarare det där med att ändra i microformat, byta klädfärg eller frisyr.
Om vi tar det första, klädfärg.
Jag tillhör de där, som mer eller mindre helt gått över till svart färgskala. Givetvis uppiffat med lite grått och vitt ;-) I somras blev jag lite wild and crazy och plockade in marinblått :o


Till hösten har jag kompletterat garderoben med väldens skönaste, stickade klänning. 
En riktigt färgglad sak från Gina Tricot ;-)


Hos Malin kompletterade jag garderoben ytterligare med en underbart skön tröja från ajlajk, lika färgglad den ;-)


Tar vi sen det andra, frisyr.
De som känt mig länge vet att jag älskar, älskar kort hår. Förra hösten fick jag för mig att spara ut till en page :o Samma page som jag fortfarande kämpar med, men fick nog för ett par veckor sedan. Mitt hår har nämligen gått och blivit självlockigt! Jag har alltid varit ”självstripig” och varit väldigt nöjd med det. Jag har väldigt svårt att ta det där att helt plötsligt bli lockig och att behöva lägga den dubbla tiden på håret på morgnarna.
I går fick min underbara frisör känna på mitt tvivel och resultatet är något mitt emellan, men jag har fått löfte att hon kan ta mig med kort varsel om jag får fetpanik och bara måste klippa av det :o


Jomen just det, för att fira att september snart är slut, fick naglarna gå från syndigt svart till lite mer glamour. Lite fejdat vitt med glitter och handmålat. Snacka om att ”min” nagelterapeut är duktig!

Men nu tror jag att det är dags att varva ner, känna att det är fredag innan helgens flyttbestyr tar över.
Ha en fin avslutning på fredagen och en bra start på helgen. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Det där med kläder och frisyr när man går mot de lite äldre dagarna är inte lätt. Hörde Hedvig på gokväll igår hon tyckte det är viktigt att lägga en slant på lite nya kläder när man har växt ur tonåren Hihi.Kasta hälften av det man har och komplettera resten.Jaja vi får väl se hur det blir med det. Jag hatar att köpa kläder och det dör med frisyr ja det är inte heller så lätt speciellt när det lockar sig åt fel håll hur man än gör( självlockarna alltså)
Lycka till
Kram Meta

HWIT BLOGG sa...

Jamen så snyggt och det passar dig perfekt! Nä färgglad är man inte ha ha...men bara man trivs så är väl allt bra, eller hur?
Ha en skön söndag!
Kram från Titti