måndag 19 september 2016

Festa på höstens skörd


Under helgens Ölandsbesök kom inte kameran fram en enda gång :o Jag vet! Väldigt ovanligt, men det finns en förklaring, som vi tar en annan gång ;-)

På vägen upp mot norra Öland stannade vi faktiskt till och handlade lite, eftersom vi missar årets Skördefest gjorde vi oss vår egen :-) 
Potatis, lök, majs, jordgubbar, honung och en urtjusig grå matpumpa. Jodå, den ska ätas upp :-)


I väntan på rätt tillbehör får den stå ute på bordet, på trappan, och vara fin tillsammans med den gamla keramikpumpan och boulekloten.


Måndag igen och jag väntar fortfarande på att det där som gör mig så evinerligt trött, antingen ska bryta ut eller försvinna. Jag fortsätter att kurera och stärka mig med ingefärsshots varje morgon, så det vore väl självaste den om det inte ger med sig snart.

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Ja jag börjar gäspa redan vid 19-tiden ha ha...riktigt hängig också! Kanske är det dags för första höstförkylningen vare sig man vill eller inte.
Fortsätt med shotsen, ingefära gör alltid nytta :)
Höstkram från Titti