torsdag 29 september 2016

Den nakna sanningen


Så det kan bli!

Infästningarna av våra gamla gardinstänger i matrummet håller fullständigt på att ge upp, så pass att jag helt enkelt inte vågade linnegardinerna hänga kvar :o 
De skrynkliga, fina, naturfärgade linnegardinerna, som jag var så glad över för nåt år sen, plockades ner den gångna helgen. 
Gissa om dottern blev glad för att ta över dem ;-)

Nu gapar matrumsfönstren tomma, utan gardiner. 
Inte för att jag inte har några gardiner, utan för att jag helt enkelt inte fått tag i några takskenor ännu. Däremot är nya vita linnegardiner, avpassade för takskenor, är införskaffade :-)
Jag måste minsann ta tag i den där takskenebeställningen i morgon!

Dessutom har maken kommit på att vi "måste" måla om i matrummet när vi plockar ner de gamla gardinstängerna, stora hål som måste spacklas. Spackel betyder färg, mindre gul färg :-D

Medan matrummets fönster gapar tomma, tror jag minsann att jag ska dra ner rullgardinen i sovrummet. Tänker passa på att läsa och lyssna på vinden som drar i träden.

Ha en härlig torsdag. Tjingeling.

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Måla, måla, måla. ja det tar aldrig slut när man har hus. Linnegardiner är fint. Sätt fart nu och beställ takskena. Kraaam Pia

Meta sa...

Haha så där är det alltid det ena ger det andra.Spännande att se hur ni tänkte sen
Ha det gott
Kram Meta