måndag 22 augusti 2016

Prova något nytt


I går var det ju söndag och på söndagar öppnar loppisarna upp i Mohedatrakten (strax utanför Växjö).

Vi hade siktet inställt på Östregård i Moheda, som jag både hört och läst en del om.  


Men först hamnade vi i Öhr och på Systrarna Skogströms Lantcafé, av misstag faktiskt :o Men vilket superbra misstag!! En fika som heter duga, förstår att de är högt rankade i White Guide. Har ni vägarna förbi, åk in vet ja!!
Även här finns ett par mindre loppisar och en supermysig trädgårdsbutik.

Med fikasuget stillat körde vi sen upp till Moheda, vägen upp till Östregård kantas av loppisar (för den som är hugad). 
Väl framme var det massor av folk och hur mycket prylar som helst, egentligen för bra för mig :o

Det fanns en del prisvärt, som tack och lov inte fick plats i bilen ;-) 
Bland annat en underbar järnsäng med mässingsknoppar, ett fullstort zinkbadkar och en fullstor fransk flasktork (likadan som jag har hemma). Jag hade lätt kunnat öppna plånboken för just de tre, men som sagt vi var fyra i bilen och då går ju inte baksätet att fälla.


Däremot kunde jag göra lite plats för ett saltglaserat Wallåkra krus på 6-liter, perfekt för tallris till jul eller äppelris till påsk.

Så här dagen efter kan jag väl säga att det var en intressant upplevelse, populär söndagssysselsättning men kanske inte något jag kommer att göra jätteofta. Lite då och då kanske.

Måndag och ny vecka, vår sista semestervecka :o En vecka som faktiskt är lite mer planerad än de tidigare, men som ändå ger utrymme för infall :-)

Ha en fin start på veckan. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Haha vi som åxå var där. Vi kom när de öppnade. var kvar någon timme. Lite pryttlar fick jag med hem.
Det är onekligt ett kul ställe.Sen bar det av till Öhrs lanthandel för fika och blomsterinköp
Ha det gott
kram Meta