torsdag 28 juli 2016

Det luktar nymålat


Det tog sin lilla tid, men nu har det före detta städskåpet i köket  fått massor av hyllor. Massor av hyllor för förvaring av de där nödvändiga köksapparaterna, livsfarliga kemikalier och lite städprylar.


En riktigt djup hylla på vardera sida om mittposten, två grundare hyllor på vardera sida och ett låsbart medicinskåp. Det övre skåpet har inga hyllplan, utan är ett enda stort skåp med förvaring ända upp till taket.
Jag längtar verkligen efter att få plocka in allt igen, men än så länge står färgen och härdar. Den enda nackdelen jag kan komma på med oljefärg :o

Det enda som sen saknas är att sätta dit ett lås utvändigt på skåpet, ett likadant som vi har på skafferiet :-)


Nu har snart den här arbetsveckan nått sitt slut, i morgon jobbar jag mina sista timmar innan jag får stämpla ut för fyra hela veckors semester :-) Jag tror baske mig att jag aldrig har längtat så till en semesterledighet.

Semestern är ju en investering för den mörka årstiden, som ovillkorligen kommer närmare, därför kommer det att bli en hel del träning oh golfspel.

Vi hade ju inte tänkt att planera så där jättemycket, men ändå har några aktiviteter planerats in;
 - en matupplevelse med övernattning
 - ett besök på Eriksberg med dotter och sambo
 - minigolf med barnen och deras respektive
Några fler aktiviteter blir det ju, men vi tänker ta semesterdagarna som de kommer.

Ha en härlig avslutning på veckan och en bra start på helgen.
Tjingeling

1 kommentar:

HWIT BLOGG sa...

Åhh ett skafferi! Det står högt på min önskelista...
Skönt med semester också och att bara ta dagen som den kommer, saknar det!
Ha en mysig lördag...
Kram från Titti