onsdag 8 juni 2016

Onsdag med omslag


Jisses vilket abrupt uppvaknande det blev tolv i natt :o
Det blixtrade och dundrade så det stod härliga till. Men jag måste tillstå att jag var lite orolig eftersom det inte regnade. Men till sist kom det även lite regn. 
Med betoning på lite! 1mm i regnmätaren är minsann inget att skryta med.

Jag trodde att det skulle vara svalt idag, men jag kunde ta min raska lunch pw i kortärmat. Men däremot när jag slutade, då fick jag minsann ta på mig både tröja och jacka :o

Väl hemma blev det till att vattna, vattna, vattna.... men det är lite av terapi. Samtidigt som man får lite koll på hur växterna mår. Dra lite i ogräset och lyssna på fågelsången medan solen dalar nedåt.


I kväll har jag förberett morgondagens kvällsmat, utifall det skulle ges möjlighet att spela golf efter jobbet ;-)

Ha en underbar fortsättning på veckan. Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vädrets makter. Här kom det en bra skur och det åskade tydligen men jag sov. Smart att förbereda maten så man hinner med det roliga,. Kraaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Inte en droppe här i Karlskrona, ingen åska heller för den delen...
Helgen ser inte så kul ut tyvärr, blir nog ingen solstol :)
Ha en glad dag!
Kram från Titti

Meta sa...

Hit har det inte kommit än men det varnas för det i natt. Jag åker hem för att handla så det blir nog en natt hemma känns det som.Lite läskigt att vara här när det åskar.
Ha en fin torsdag
Kram Meta