lördag 18 juni 2016

Ny utblick


Vi har en stenpelare i vår trädgård, som från början stod mitt på framsidans gräsmatta med ett riktigt sopigt solur ovanpå.
Soluret försvann nog redan första året vi bodde i huset, sen tog jobbet vid att ta bort stenpelaren.

Efter några år kom jag på den briljanta idén att vi kanske kunde ha den med vår agave på ;-)

Maken kämpade som attan med att gräva ett hål djupt nog och sedan släpa stenpelaren till hålet och få den i lod.

Sen var det ju det där med en snygg kruka! Den har jag aldrig fått tag i :o

Vi for till plantskolan på vinst och förlust, någon kruka borde de ju ändå ha!
I väntan på den rätta järnurnan till det rätta priset, får nu en svart kruka med största bebisen till den ursprungliga agaven ståta på pelaren.


På andra sidan grusgången möts man av en riktig skuggplantering, mer skugga än så är svårt att åstadkomma. Rakt norrläge.
Men nu är trapprabatten som snyggast, strutbräken precis utslagna tillsammans med rosa fluff :-)


När vi ändå var i plantskolan, fick lite skuggtåliga sommarblommor också följa med hem. Nu är det minsann rosa så det förslår på norrsidan ;-)

Utöver plantering och flytt av blommor, passar jag på att rasta snabeldraken med en förhoppning om att det håller sig till midsommar ;-)

Ha en fortsatt fin helg. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

n agave hade jag för länge sedan tröttnade på den har ingen aning om vart den tog vägen tippen antagligen. Det där rosa fluffet som jag aldrig kan komma på vad det heter är så fint synd bara att det inte varar hela sommaren. det ar ersatt mina blå granar nu Nu är det snigelakt på hög nivå men min kopparkant håller dom ute från grannen jippi. om de nu inte hittar andra vägar så.
Ha det gott
Kram Meta