fredag 17 juni 2016

Dofterna överfaller


I hela grannskapet ligger en doft av sommarregn tillsammans med en subtil doft av schersmin, det blir nog lätt så i kvarter med många gamla trädgårdar. 
När man tränger genom den första, nästan bedövande, doftchocken känner man så alla doftpioner.


Speciellt inomhus ;-)

För just idag tänker jag minsann inte bjuda på utomhusbilder :o 
Det så välkomna regnet öser ner som bara den.


I kväll myser vi med tända ljus, grönt te och lyssnar på regnet som slår på fönsterblecken. I bakgrunden kommenterar de US masters på tv:n
Jodå, jag vet att det är fotbolls EM? men varken jag eller maken är speciellt intresserade av så stora bollar ;-)

Ha en fin helg. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Det gäller att många bollar i minnet såna här dagar med all rullande sport.Det är bra att andra håller kollen åt mig. Jag njuter av stillheten på min kolonin jag. Pionens dag till ära så njuter jag i regnet här, ska visst regna hela dagen men sen får det gärna vara bra.Nu väntar jag på alla pioner som ska slå ut speciellt på buskpionen, den tar tid på sig.
Ha nu en bra helg
Kram Meta