fredag 13 maj 2016

Syrener och aklejor


Även om jag har en bukett doftande liljekonvaljer inne, kunde jag inte låta bli en fredagsbukett. Syren, akleja, ramslök och rabarber fick det bli :-)


Det underbara försommarvädret fortsätter och jag vattnar :-) Jag är verkligen glad att vi har egen brunn, vatten bara för bevattning, för det är helt odrickbart enligt testerna. Men växterna blir glada!


I dag har jag en lugn och njutsam fredag. 

Det blir enkel matlagning på grillen med sallad till, med lite tur kanske jag hittar en passande flaska rött i vinkällaren :-)

Ha en underbar fredag och början på helgen. Tjingeling

2 kommentarer:

Meta sa...

Nu börjar den härliga tiden då man kan slappa och njuta av enkel mat och bara vara på kvällen. Det är lite svalare nu och lite regn ska vi få. Bra för jag drog i bromsen lite grann för jag hann inte med att njuta av allt.En fin bukett du plockat. precis så är det ju, man ska hinna med att njuta både inne och ute.
Ha det gott i helgen
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Vilken vacker bukett. Hoppas det fina vädret kommer hit. Här är det iskallt och grått. Kraaam pia