onsdag 11 maj 2016

Det går inte fort, men långsamt


Nu menar jag ju inte ute i naturen eller trädgården då, där går det ju undan med raketfart och jag hinner inte med.
Däremot går det långsamt att tömma växthuset på medelhavsväxterna, jag vågar liksom inte riktigt lita på vädret. Vi brukar ha sista nattfrost i mitten av maj, men man kan ju aldrig vara för säker.

Vi börjar i alla fall nu, citron och lime har hamnat, väl skuggade, på altanen. Där får de stå minst en vecka innan det är dags för nästa att flytta ut. Som sagt det går inte fort, men det går långsamt att tömma växthuset ;-)


Som ni ser så är det fem rislampor nu. Maken fyllde på med två rislampor till, vi tyckte att det blev lite kalt. Men nu så! 
De lyser så mysigt på kvällen när skymningen faller.

Det underbara vädret för med sig problem för en massa. Jag, som inte är allergisk mot björkpollen i vanliga fall, har däckat :o 
Jodå, det blev bara till att hämta ut allergimediciner på apoteket och börja proppa i kroppen.  Det är bara att konstatera att man blir trött som ett utskitet päron!

För att pigga upp mig tror jag minsann att jag ska ut och plocka rabarber till en rabarberpaj :-)

Ha en härlig fortsättning på veckan. Tjingeling

2 kommentarer:

HWIT BLOGG sa...

Ja jag har ingen allergi men nog tusan känner jag av det i år...trött, snuvig, nyser och kli i ögonen, inge kul alls!
Jag släpar också runt med växterna, in och ut...
Ha en solig dag!
Kram från Titti

Meta sa...

Ja du det är bäst att ta det lugnt så det inte fryser och ser dassigt ut i krukorna. Köpte en gurkplanta( första för mig) Den fick jag inte plantera ut förrän efter helgen, det ska bli kallt sägs det. Inte nu jag som är så lycklig för värmen som jag kan njuta av.
ha det gott
Kram Meta