måndag 11 april 2016

Några till


Jag måste bara plåga er med några bilder till från Simrishamn och Apotekarns Trädgård.

Visst blir man glad över alla medelhavsfärger? Jag måste tillstå att jag älskar det! Riktigt högt upp på min önskelista står ett stort fyrkantigt bord med plats för minst 8 järnstolar.


På innergården är möblerna framtagna, jag måste tillstå att det var så varmt där inne att en dyna och en pläd räckte. Sommarkänsla!!


 Sen måste jag ju bara! Även två olivkrus står högt upp på min önskelista, men det är nog samma sak med dem - det finns annat som har högra prio.

Har ni inte varit hos Apotekarns, tycker jag det är väl värt ett besök. Men vänta till värmen kommit och därmed alla växter :-)


Efter Simrishamn letade vi upp en rastplats med bord där vi kunde äta vår medhavda smörgåstårta, faktiskt en tradition. Även om det var lite småkyligt, så njöt vi gott ändå.

Nu dags att fixa födelsedagstårtan till maken. Ha en fin måndagskväll. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Skickar stort Grattis till mannen! Ja du jag ha ofta otur med att besöka platser och så även denna gången det var stängt då så du kan gissa att jag längtar att få komma dit igen när det är öppet.
Ha det gott och njut allt idag(fint väder på födelsedagen få han åxå)
Kram Meta