söndag 10 april 2016

Kan inte få nog


Det är dagens sanning!
Jag kan inte få nog av Österlen :-) Jag börjar tro att jag var Skåning i ett tidigare liv, så fort jag passerar Brösarps Backar känner jag lugnet krypa in i kropp och själ.



Vitemöllas börjande sanddyner som möter havet är en lisa för själen. jag skulle kunna sitta här för evigt, lyssna på vågornas skvalp och känna den lätta vinden i håret.

I går var vi nere för första gången i år och vi hann med precis så mycket som vi planerat.


Vi stannade även till och plockade med oss lite ramslöksblad. I år blev jag extra glad, för jag slapp snava i hål som giriga plockare grävt.
Tänk att det är så svårt att begripa att allemansrätten ger oss rätt att pocka inte gräva!!


Ett besök på Österlen kan givetvis inte räknas som fulländat utan ett besök i Apotekarns Trädgård, nu är det ju väl tidigt på säsongen och inte så mycket att vila ögonen på. Men en del ögongodis fanns det allt :-) 
Vi kommer ju snart tillbaka, då finns det garanterat mer att både titta på och lätta plånboken för.

Nu tror jag bestämt att ugnen blivit varma, dags att grädda surdegsbröd :-) 

Ha en fin avslutning på söndagen. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ja du det säger många att det är nåt speciellt med Österlen. Jag har bara varit dit en gång och jag skulle gärna åka dit igen.Blir säkert nån gång. Mannen säger att det bara regnar i Skåne och där så dit åker han inte men får väl hitta på nåt som han vill se så går det säkert bra. hihi.
Om jag bara kunde hitta nåt ställe med ramslök jag med. Det är såå gott i marinader och smör.
Ha nu en fin start på veckan
Kram Meta