onsdag 16 mars 2016

Redo för påsk och vår


Är det inte kul att driva kvistar?
Jag älskar att gå ut i trädgården och klippa grenar, sätta dem i vas och driva dem till fina blomning. Bäst tycker jag att fruktträd och forsythia funkar. Jag har testat magnolia, men se där gick jag bet.

Hoppas på några riktigt fina kvistar till påskens dukningar, sen får jag väl komplettera med lite blommor från blomsteraffären ;-)


Dagens vårsol gjorde allt för att dra ut mig från kontoret, men mitt vildvuxna hår hade en efterlängtad date med frissan. Då är det ju bara att följa med ;-) 
Jag kom ut med bättre frisyr, ljusare slingor, och mörkare ögonfransar :-) 
Redo för påsk och vår med andra ord!

Eftersom det är tidig uppstigning i morgon tror jag minsann att det är dags att krypa ner och invänta John Blund.

Ha en fin kväll och en bra start på morgondagen. 
Tjingeling

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Älskar forsythia och måste bara köpa en ny. Kraaam pia