måndag 29 februari 2016

Som juveler i en smyckesask


Skottdagen och sista dagen i februari, i morgon går vi över till vårmånaden mars. Mars, vårljus, påsk och sommartid :o

Jag har förstått på en del bloggar jag läser, att även hönsen uppskattar att ljuset kommer tillbaka. Det är tur för mig att vaktlar är hönsfåglar ;-)

Äntligen lite vaktelägg igen :-)

Inte nog med att vakteläggen är vackra och fina som dekoration, de är så fantastiskt goda med och riktiga energipaket trots sin litenhet. I vårt hushåll blir det inga vaktelägg över till dekoration :o

Eftersom vakteläggen är så mycket mindre än hönsägg och dessutom har jättetunna skal som gör dem svårskalade, har jag lagt ett koktips HÄR.


I kväll har jag planer på att krypa till sängs hyfsat tidigt, Elle Mat & Vin låg i brevlådan när jag kom hem ;-)

Ha ett fint avslut på måndagskvällen och en bra start på morgondagen.

Tjingeling

Inga kommentarer: