måndag 21 december 2015

En låda gran


Det är inte alltid så himla lätt att dölja praktisk men ful julgransfot, lösningen i år fick bli en av våra gamla äppellådor. Inuti ligger den plastade julgransmattan av juteväv för säkerhets skull, man vet ju aldrig om någon får för sig att övervattna granen.


I morgon ska granen kläs med både lampor, ljus och kulor. Då blir det jul på riktigt :-)


I helgen lyckades jag få tag i en sån där amaryllis som ger massor av lite mindre blommor. Enligt lappen som satt i ska de vara vita, så jag håller tummarna för det.


Den röda amaryllisen, med den stora löken, är på god väg. Den ska visst vara lite mörkare, så jag är spänd på att se hur mörk den kommer att bli :-)

Helt oplanerat, har jag redan blivit julledig :-) Inte så där jättemycket att göra på jobbet, men desto mer hemma. Perfekt när man kan planera sitt eget arbete!

Maken fortsätter måla i kväll och jag tar vid i morgon bitti när färgen lagom torkat. Nu är det nära!

Ha en underbar måndagskväll och en bra start på morgondagen. 

Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

vad härligt med en extra ledighet, det kan du behöva som gör så mycket till Jul. Här har vi avskaffat granen men i år blev det ju en ändå hihi.
Ha det gott och du fastna inte i färgen
Kram Meta