torsdag 17 december 2015

Coffee table books, har fått en ny innebörd


Vackra böcker är ju aldrig fel att lägga fram för gäster att bläddra i. Med den här typen av bok får verkligen "coffee table books" en helt ny innebörd.


Den är nämligen fylld av godsaker som passar perfekt till en kopp te eller kaffe :-) Dessutom slipper jag ju göra massor av julgodis.
Eftersom familjen egentligen inte är några godisgrisar kommer jag bara att göra chokladpraliner och en egen variant på Rocky Road.


Medan maken fortsätter måla har jag påbörjat årets julpyssel :-)
Hela familjen är fiskälskare av stora mått, vilket innebär att sillen har en väldigt speciell plats i våra hjärtan och på julbordet. 
I går saltade jag ur 1 kg isländsk salt sill och i kväll är den lagd i 1-2-3-lag för att gosa till sig till den 23:e, då första avsmakningen sker under högtidliga former.

Ha en fin avslutning på torsdagskvällen. Tjingeling


3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

En riktigt god bok med andra ord. Kraaam Pia

Meta sa...

Då känner jag mig hemma hos er då för vi älskar också sill i alla dess former. När vi firar här gör jag flera inläggningar själv men i år blir det faktiskt köpesill, det finns goda där med, vi är ju bara vi två i år så då räcker det.
Ha det gott och tjuvsmaka inte på godis och sill.
Kram Meta

Eva sa...

Ser ut att vara en riktigt god bok! ;) En rolig och väldigt bra idé!!
/Eva