torsdag 3 december 2015

Blommor i advent


Inget överdåd, bara en enkel vit amaryllis tillsammans med ilexkvistar och några grenar från valnötsträdet. Det enkla är det vackra!

I adventstider och till jul föredrar jag vita, eller så vita blommor som möjligt. De symboliserar lugn och harmoni för mig.


De små novemberkaktusarna är även de vita, men knopparna är så yttre, pytte små att de nog inte kommer att blomma förrän efter jul.

Vita julstjärnor och vita hyacinter brukar också hitta in med jämna mellanrum. Ni vet väl att det finns vita hyacinter med svagare doft för de som är känsliga? Mina favoriter!!


Dagen har jag tillbringat mest i soffan, under en filt, med fjärrisen i högsta hugg. I går kom jag hem från jobbet med 39 graders feber, så jag ligger nog lite lågt några dagar ;-)

Ha en lugn och fin torsdagskväll. 
Tjingeling

2 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Visst bor det vackra i det enkla, ser man ju tydligt här! Formen med papper och hyacinter extra kul.
Krya på dig!
Anette

Meta sa...

ar hört att många är krassliga håller tummarna att jag klarar mig denna gången med. (2½ år nu)Krya på dig och njut av alla dina fina vita blommor.
Ha det gott i soffan
kram Meta