måndag 12 oktober 2015

Det kom ett paket


Visst är det alltid lika kul att få paket! I dag brevlådan formligen proppfull, måndagar är ju reklamdagar. Bortsett från all reklam låg det två paket till lilla mig :-)
Stina (Fröken i Söder) uppmärksammade Rosa Bandet med en utlottning och jag hade turen att vinna deo från Forever.
När hon ändå skulle skicka bad jag om mer information om övriga produkter, främst C9 som jag är sugen på att testa.

I det andra paketet låg det något så sexigt som en bettskena ;-) Ni vet det där med spänningshuvudvärk, när den kommer från tänderna är den inte att leka med!!


 Över till något helt annat, att göra snygga avslut :-) Ni vet den där sista listen som aldrig kommer på plats vid en renovering ;-)
Hos oss var det egentligen inget problem, listerna satt ju faktiskt kvar. Däremot har det i alla år varit en förarglig glipa mellan parketten och golvlisterna, där det dessutom drar svinkallt på vintrarna.


Numera är glipan ett minne blott och det är dessutom drevat så att golvdraget ska minska. I gamla hus får man ju aldrig bort golvdraget helt, men det blir så bra det kan bli.
Snyggt blir det också och mycket enklare att städa, dessutom slipper man slå dammsugarmunstycket emot golvlisterna.
Tänk att en liten kvartsstav kan gör så mycket!

Ha en härlig kväll och en bra start på morgondagen. Tjingeling

3 kommentarer:

Meta sa...

Ja det är bra med listen min man säger att de är till för att dölja fel kanske det. I det rivna kolonihuset var en sån list i köket men vintern innan vi rev det kunde vi inte förstå var alla möss kom från jo golvet hade sjunkit så att listen krupit under väggen och gjorde en glipa rena autostradan in där. Hoppas du slipper det i alla fall. hihi.
Ha det gott och njut det nya du fick
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Så skönt om det blev lite varmare på golvet nu. Bettskena har jag också haft fast det funkade inte alls på mig. jag gnisslade tänder men har slutat upp med det tror jag.. Kraaam Pia

G:a Affären sa...

Vilken häftig spets på lampskärmen!
Skönt att den lilla kvartsstaven är på plats. Alla dessa ställen där det drar från tänker man inte på under sommaren. Men vintertid...jag har en rulle lindrev som skulle sättas på några platser. Hm, det har inte blivit gjort och det känns så det får bli raggsockor på så länge.

Ha det gott!
Kramar /Cia