lördag 12 september 2015

Rama in det finaste vi har


Jag fotade ju en student i år, när jag beställde bilderna från fotolabbet, passade jag på att beställa ett par till oss själva också. Egentligen är det inte klokt, jag har fotat i så många år och först nu faktiskt beställt ut bilder på papper :o

Bilden på sonen och dottern tog jag på deras gemensamma fest, sonen fyllde 25 och dottern tog examen.



Utskrifterna har jag tagit från Crimson, av den enkla anledningen att vi använde dem på Linnéuniversitetet. De är snabba, har jättebra service och bra pris.
Ramarna har jag tagit från BG, de är snabba och har måttanpassade passepartouter. Ramen runt våra skatter är vald för att passa in med deras studentbilder och ramen runt måsen så enkel som möjligt.


Har svårt att koncentrera mig i dag, är alldeles för mycket som far runt i skallen.
Sitter just nu och filosoferar runt bilder, texter, vinprovningar och recept, allt i en salig röra.
Trodde att ett rejält träningspass skulle göra susen, men jag tror baske mig att det blev ännu värre :o Kroppen blev glad i alla fall och det är inte illa det :-)


Jag tror minsann det är hög tid att ta tag i tvätten och dra igång snabeldraken, sen är det dags att förbereda maten. 
I kväll blir det svamprisotto med seranolindat kycklingbröst och rödvinssky.

Ha en underbar kväll och en skön start på morgondagen. 
Tjingeling

3 kommentarer:

Rost och rädisor sa...

Fin bild på de värdefullaste!
Här är det lite tvärtom med pappersbilderna. Förr var jag bra på att beställa och sätta in i album. Nu är det inte lika kul eftersom man redan sett dem flera gånger. Porträtt är förstås en annan sak.
Mumsig middag!
Ha det så gott
Anette

HWIT BLOGG sa...

Jamen visst är det så! Vet inte när jag framkallade några bilder, så dumt! Allt ligger i datorn och det är inte så kul, näe jag ska också ta tag i den saken! Bra tips där och Crimson har jag hört mycket gott om...
Ha nu en skön kväll!
Kram Titti

Villa Ryttarängen sa...

Fin bild och jättevacker ram. Vi är inte heller så bra på att ta fram pappersbilder längre. Gjorde det mycket förr. Sköt om dig och vila ibland. Kraaaam Pia