torsdag 17 september 2015

Duka för fyra


I går var det min tur, min tur att duka för Ladies Dinner. Tyvärr var det några som inte kunde komma, men vi fyra som slog oss ner runt bordet fick det väldigt trevligt ;-)


Dukningen blev enkel, precis som maten. Jag bjöd på soppa med champinjoner och svart trumpetsvamp, tillsammans med foccacia kryddad med spanska örter. Efteråt fick det bli chocoffépannacotta med te eller kaffe.
Massor av skratt och prat och jag misstänker att det inte bara är jag som är lite trött idag ;-)


I kväll blir det till att krypa ner under täcket tidigt, men först lite mat :o 
Jo det blir lite sen mat idag, men jag och maken passade på att spela golf direkt efter jobbet.

Så får det bli! Först mat, sen plugga lite vinkvalitet och sen dejta John Blund :-)

Ha en fin kväll och en bra start på morgondagen. 
Tjingeling

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Om det är någon jag skulle vilja bli bjuden på mat hos så är det hos dig.. Åhh så gott! Kraaaam Pia

Meta sa...

Så trevligt. Att förgylla tillvaron mitt i veckan med en tjejkväll är toppen Själv gör jag det på kolonin nästa onsdag, mina före detta arbetskompisar på 80 talet kommer hit då.Vi träffas lite då och då. så kul det är,
Det där med soppa kanske jag skulle ta efter till förrätt i ala fall. vi får se vad det kan bli
Ha det så gott i morgon är det fredag
Kram Meta

Veronica sa...

Alldeles för lite sånt finns det i mitt liv nu! Vi var ett tjejgäng som hängde ihop medans ungarna var små men sen rann det ut i sanden, tyvärr!!

Låter galet roligt :D

Kram