söndag 9 augusti 2015

Lägesrapport från sommarSverige


Men, vilka underbara dagar och kvällar det har varit :-) Visserligen fick vi snabbesök av ett rejält åskoväder, men lika snabbt som det kom, gick det över.


De senaste dagarna har maken och jag hunnit besöka Öland och bada, sola, bränna oss (trots hög solskyddsfaktor).
Vi lyckades till och med med bedriften av fylla bilen på Ikea. Vi skulle bara provsitta fåtöljer till vårt, snart renoverade rum, men fyra stycken fick följa med hem :o


I går var maken och jag i Karlskrona tillsammans med dottern, som flyger runt på små rosa moln ;-) Med all rätt!!
Hon har ju fått jobb och börjar jobba inom ett par veckor, dessutom har hon och sambon haft turen och komma på visning av annan lägenhet (även den centralt i Karlskrona) :-)


I dag renoverar maken ett av våra gamla fönster i vardagsrummet, det är återbruk av gångjärn från vårt sovrumsfönster :o Vi har ju letat i flera år men inte fått tag i rätt, när vi bytte fönstret passade vi på att ta tillvara på alla beslag.

Jag, jag ska baka och koka in persikor :-) Ha en skön söndag. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

det är att ta vara på semesterdagarna hör jag Att ta vara på saker är bra, vi lever i ett allt för mycket slit och släng samhälle tycker jag. Det är kul med kolonin för då kan vi leta efter saker som går att återanvända och det passar så bra.
Vad vacker bilden med gräset är.
Ha en fin vecka
Kram Meta