torsdag 2 juli 2015

Smyga in sommar även i sovrummet


Även om sovrummet inte är klart, helt ärligt ser det värre ut än innan vi bytte fönster, så kände jag att vi förtjänat lite nytt i sovrummet.

Dottern och jag förlustade oss på Ikea igår :o Jag kunde inte låta bli att köpa deras linnepåslakan. Misstänker att de blir mysigare för varje tvätt, men var bara tvungen att testa :-)

Linnelakan passar så bra för innan vi började greja i sovrummet satte jag ju upp linnelängder tillsammans med spetslängder. Nu är de förvisso nerplockade, men ska upp igen.




Jag passade även på att plocka undan de tjocka duntäckena, nu ska de väl i alla fall inte behövas på ett tag?? Överkast och extrakuddar åkte undan i ett huj, de också. Nu kör vi sommarlätt och enkelt.

Efter en skön natts sömn är det dags att vakna till, ta in lite frukost och bege mig till jobbet.

Ha en underbar torsdag. Tjingeling ❤️ ❤️

3 kommentarer:

G:a Affären sa...

Linne är svalt och skönt och passar bra nu när vi ska få tropiska nätter. När det blir alltför varmt i sovrummet funderar jag på en säng i källaren... men jag klagar absolut inte på värmen!
Vilken fin säng ni har!

Kramar /Cia

Villa Ryttarängen sa...

Kanske man skulle testa linne i sängen. Duntäcket hänger med året runt för min del, maken kör en lättare variant. Kraaaam Pia

Unknown sa...

Så fint det blev. Har inte testat linne, men är sugen på beach houselakan som sägs vara supersköna. Kram Stina