fredag 24 juli 2015

Packa en korg för sommar


Vilken känsla!! Vilken känsla det är att stämpla ut för semester. 4 veckor som ska fyllas med allehanda roligheter.
Trots att väderprognoserna ser lite osäkra ut har jag packat en korg för sommarliv. 
Solskydd, jo tack, det kommer att behövas på den här bleka kroppen. 
Bikini, njae, kanske inte, men vi har ju bokat in spa, så kanske. 
Solglasögon och hatt, kan behövas. När solen väl tittar fram blir det ju så ljust att vem som helst blir bländad.
Kroppsolja, och inte vilken olja som helst. Jag kan verkligen rekommendera "Norwegian body oil" från Hårologi. Superbra!!
Jag är ju en sucker för fina händer, somriga färger på naglarna under sommaren är ett måste. Heltäckande aprikos eller rosa är så läckert till solbränna.


Saknas solbrännan får man väl ta en ljusare och inte täckande färg, som sandsten. Kanske lurar det någons öga ;-)


I mitt survival kit för den här sommaren ingår även paraply, stövlar och regnställ :o För nu ska jag banne mig njuta av sommar och ledighet, oavsett väderlek :-)

Ha en fantastisk fredag. Tjingeling

1 kommentar:

Meta sa...

Ja men du så härligt för dig! det sägs att vi ska få sol i aug. det tror vi på eller hur...
Ha det gott och njut semestern Välkommen hit T är borta en vecka nu sen är han ledig med i två v. det ska nog grävas och fixas på nya huset.
Kram Meta