måndag 18 maj 2015

Mellan hägg och syren ....


..... doften från grannens hägg kommer snart att avlösas av doften från vår syrenhäck. Även om jag inte kan dela med mig av häggdoften, kan jag ändå dela med mig av synen :-)

I dag är det sex år sedan jag nervöst tryckte på publicera-knappen, Cat´s Passions var född. Hela 2 080 inlägg har det blivit än så länge.
Ett år senare blev det en parallell fotoblogg, Cat´s fotoblogg. Fotobloggen uppdateras numera endast på månadsbasis.
I januari 2013 bestämde jag mig för att flytta ut alla recept till en egen blogg
Cat´s Bak- och Matblogg.
Förra året startade jag företaget CD ord & bild, mest för att lägga grunden för framtida uppdrag.

Det var egentligen mitt intresse för foto och skrivande som fick mig att ta steget till bloggande.
Under resans gång har mitt fotograferande utvecklats. Jag kommer från den analoga systemkameravärlden och har skolats om till den digitala, dels genom olika foto- och bildbehandlingsutbildningar på universitetet och dels genom olika web-kurser.
Även utrustningsmässigt har mitt fotograferande utvecklats, jag har gått från Samsung kompakt kamera via mobilkamera och Canon 500D till dagens kamera Canon 5D Mk II.
När jag bytte ut den kompakta kameran mot Canon gick jag även från JPEG till RAW.


Jag är oerhört tacksam för att ni vill läsa och ibland även kommentera mina inlägg.

Med hägg- och körsbärsblom vill jag tacka alla som läser här inne och jag hoppas att jag kan få er att fortsätta läsa ♥

Jag vill också tacka för alla fina kommentarer som jag fått under åren ♥

Ha en underbar måndag. Tjingeling ♥ ♥

3 kommentarer:

Elle sa...

Grattis till bloggfödelsedagen! Du är så duktig på att skriva dagliga inlägg. Själv hinner jag inte med längre. Tänk att vi "känner" varann i över fem (?!) år nu!
Det är kul att se hur man utvecklats under tiden med bloggen. Själv började jag med mobilkameran och sen utvecklades intresset för fotografering vartefter.
Ha en fin vecka!
Kram Elle

HWIT BLOGG sa...

Oj du har verkligen varit flitig på bloggen! Kul! Ja det är alltid lika roligt att kika in till dig och inspireras...och alltid lika fina bilder!
Ha en glad vecka nu...
Kram Titti

Meta sa...

Det var en bra lång tid du hållit på. Visst är det kul att få både skriva och tänka i andra banor än man annars gör,Att få uppdrag att genomföra eller bara sätta egna uppdrag på agendan är härligt och se att man fixar det.
Jag är en amatör helt utan utblidning i foto.ingen kurs på nåt sätt.Det ger mig många utmaningar som är kul att lösa.Jag har en digital kompaktkamera av bättre sort så mycket som görs med systemkameran kan jag göra. alltid en början.
Det är kul att följa dina bloggar och se vad som händer även om jag bara kommenterar här.Speciellt efter det korta mötet vi hade så känns det mer så där som man "känner" dig.Lycka till i fortsättningen med fotandet och skrivandet och naturligtvis bak och matlagningen
Ha det så gott
Kam Meta