lördag 25 april 2015

Planer .....


..... jomen visst, så är det! Visst behöver man planer även om kalenderbladet är tomt, planer som lyfter energinivåerna.

Utöver det på bilden, ingår även durumvetemjöl, färsk basilika och färskost ;-) Jag tror ni har gissat!


Det ska göras ravioli! Ostfyllda ravioli, smaksatt med champinjoner, basilika och ramslök.
Ravioliformen sprang jag på av en ren slump vid ett av besöken i huvudstaden, men rusade in i butiken i Kalmar igår och inhandlade den.


Det ligger spänd förväntan i luften! Jag är så himla nyfiken på hur det ska gå, jag har inte gjort ravioli på flera år :o

Ha en underbar lördag och njut av nuet och livet. Tjingeling ♥ ♥ 

1 kommentar:

A House With A View sa...

Vilka fina bilder! Vackert arrangemang med kruka och blomma och vilken fin skål. Wow vad häftigt att göra egen ravioli, det skulle jag aldrig våga mig på.

Söndagskramar aka