fredag 3 april 2015

Fredagsfika .......


..... så har vi fått hem sonen igen, efter närmare tre månader med golfklubborna i Spanien.
Vad passar då bättre än att åka ut till Solens & Vindarnas ö för en go-fika.


Har ni inte besökt Ölands Söder Bönor i Mörbylånga  är det verkligen ett café jag rekommenderar. HÄR hittar du deras hemsida.
Vilka vaniljbullar, bakade med kärlek och lång jästid. Mmmmmm........


Väldigt mysig miljö och det går även alldeles utmärkt att äta lättare lunch med ett glas vin eller två ....... då gäller det väl att inte ha kört bil dit så :o


En liten butik med ett väl utvalt sortiment, ett förkläde slank visst med i kassen hem :o Behöver ju ha ett till surdegsbakkursen i maj :-)


Mmm grilloset sträcker sig ända in till datorn :o

Ha en helt underbar fredagskväll. Tjingeling ♥ ♥

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Vad mysigt! jag ska absolut titta in där senare i vår. jag räknar dagarna nu.. Titti och jag tänkte ta en fika då, ska du haka på? jag vet inte riktigt exakt när det blir men kanske runt kristihimmelsfärd. Kraaam pia

Meta sa...

Den ön den går inte v för hackor liksom. Länge sedan jag var där nu åren de rullar på. får nog ta oss i kragen och åka dit igen
Väkommen hem då killen
Ha en fin och skön fortsättning på Påsken
Kram Meta

Eva sa...

Det stället ska jag komma ihåg tills jag kommer till Öland nästa gång. Tack för tipset!
Eva