söndag 29 mars 2015

Inomhusväder ......


..... så fick det bli, dagen började i grått, regnigt och inte alls utomhusväder.

Insåg dessutom att huvudvärken minsann inte tänker ge sig så lätt. Bara gilla läget med andra ord, krypa ner under filten framför brasan och låta förkylning/influensa ha sin gång.


I växthuset växer det så det knakar, jag vill lova att växterna är tacksamma för ljuset som återvänder.


Växterna svarar med gröna blad, blommor och till och med frukt.


Det är givetvis fikonen som gick till vintervila med fruktämnen i de gamla bladvecken. Vårt förra fikonträd gav ordentligt med skörd och jag håller tummarna för att det bli lika givmilt med tiden.


Limeträdet fortsätter att producera blomknoppar, inte så många, men en handfull i alla fall. 
Jag är oerhört tacksam, eftersom jag fick klippa ner alla mina citrusträd in på bara stammen förra året, för att rädda dem från sköldlössens angrepp.

Nu åter till filten :-o 

Ha en skön söndag. Tjingeling ♥ ♥

2 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Ja fy vilket väder, slappar vid brasan jag med. fast utan huvudvärk. Krya på dig. Kraaam Pia

Meta sa...

Usch då det låter inte alls kul men krya på dig och njut av det du har inne. Lycka till med frukten
Kram Meta