söndag 15 mars 2015

Härodlat ..........


..... för exakt en vecka sedan skrev jag det HÄR inlägget, om nyttigt godis. Nu i helgen har vi verkligen njutit av det.



Krasse i örtsmör, mungbönsgroddar och alfalfagroddar i sallad. I går satte jag nya groddar på groddning och idag sås det ny krasse.


Ungefär en vecka tar det att få fram godsakerna :-) Men det är väl värt både arbete och väntan.


Inte nog med groddar, vi skördade även jordärtsskockor till en helt ljuvlig gratäng på potatis och just jordärtsskockor. 
Vi behövde minsann inte fundera på om det var närodlat eller inte. Rubbet var härodlat och helt utan gifter dessutom :-)

Ha en underbar söndag. Tjingeling ♥ ♥ 

3 kommentarer:

Villa Ryttarängen sa...

Verkligen härligt och sunt. Vilken jättefin bild på dig. Du ser så glad ut. Här skiner solen som bara den och jag ska ge mig ut i växthuset snart. Kraaaam Pia

Meta sa...

Det där med groddar är jag inget för men skockorna de bara älskar jag. Hoppas verkligen på att få i landet till nästa år.Det går sakta men säkert framåt där de ska stå.
Önskar dig en riktigt skön söndag
kram Meta

Susie på Stjärnarve... sa...

Groddar gillar jag inte, men jordärtskockor och en massa annat grönt går hem hos oss!
KRAM/Susie