tisdag 31 mars 2015

Det enkla ......


 ...... ekologiska ägg, citronsill, ramslökspaj och kallrökt lax. Godare och enklare kan det knappast bli, men så får det bli på påskafton :-)

Vi fyller väl kanske på med något grillat senare på kvällen, men det får lust och hunger avgöra.


Nu när strömmingen är så fin, provar jag mig igenom massor av recept på inlagd strömming. Just citronvarianten passar väldigt bra till påsk. Recept på den snabbinlagda citronsillen finns HÄR

Att jag är svag för ramslök är ju ingen direkt hemlighet och med ett antal knippen i frysen blir det enkelt att fixa till en paj med ost, ramslök och kantareller. Recept på en variant av ramslökspaj finns HÄR. Ett tips är att tillsätta 0,5 dl sesamfrön och lite torra gröna kryddor i pajdegen.

cardigan In Wear / scarf SEVEN/EAST (Alex)
 I lördags fyllde jag på den svarta garderoben med en lång, finstickad cardigan utan knappar och liten schalkrage. En härlig scarf slank också lätt ner i kassen. 
Det blev inga byxor den dagen på grund av huvudvärken, men de kommer med expressleverans i eftermiddag :o Hurra för serviceminded nätbutiker :-)

Nu åter till temuggen. Ha en bra tisdag. Tjingeling ♥ ♥

3 kommentarer:

Meta sa...

Härligt med Påskmat som man inte äter varje dag. De där vanliga smörgåsborden är jag rätt trött på.
Fick se att min ramslök lever och har fått några nya blad Kul
Ha en fin och bra vecka hoppas du piggar på dig till Påsk.
Kram Meta

Villa Ryttarängen sa...

Ramslök r gott men den har knappt tittat upp ur jorden ännu. Vad du planerar och är på hugget. jag har ingen aning om någonting, så känns det här. Kraaaaam Pia

HWIT BLOGG sa...

Åhh sill och potatis, som jag längtar...lite ägg till det också, mums! Ramslök tror jag aldrig jag testat men det får jag leta upp någongång...
Önskar dig en skön vecka och en GLAD PÅSK!
Kram Titti