fredag 29 augusti 2014

Väldigt svampigt .......


...... jodå, det må jag säga. Gårdagen blev svampig på mer än ett sätt ;-)
Semesterdag, med huvud och mage helt ut-å-invända, jag förstår inte vad det är med min kropp och ledighet. Träning var ju bara att glömma!
Däremot fick vi återbesök av Anticimex, som hjälper oss att avhysa oönskade hyresgäster :o


Sen åkte vi ut i skogen, jag och maken. Målet var egentligen att fylla på förrådet med Karl Johan svamp, men de var riktigt svårflirtade.


Efter tre timmars rensning är kantarellerna förvällda och frysta. Karl Johan svampen ligger i torken, skuren i 2 mm tjocka skivor.


Även idag är det en semesterdag, en semesterdag med UTFLYKT på schemat. Vart hinner jag kanske uppdatera senare i kväll (på Insta uppdaterar jag som vanligt).

Jag måste ödmjukt tacka er som röstade på Cat´s passions under veckan, men tyvärr räckte det inte hela vägen.

Ha en helt underbar fredag Tjingeling ♥

1 kommentar:

Villa Ryttarängen sa...

Äsch då, jag som röstade på dig så flitigt. Härligt med Karl-Johan svamp, den är ju verkligen god. Ja kantarellerna med så klart. Kraaaam Pia